30 grudnia 2015

kula ziemska

Już od dawna chciałam zrobić szydełkową kulę ziemską, ale nie bardzo wiedziałam jak się za to zabrać. Czy zrobić niebieską kulkę, a potem powyszywać na niej kontynenty, czy może od razu szydełkować razem z kontynentami, ale jak wtedy dobrać odpowiednią skalę?





W końcu znalazłam taki schemat. Co prawda tu przeznaczony jest do dziergania, ale to właściwie nie robi różnicy. Brakowało mi na nim Antarktydy i białej Grenlandii, poza tym jak dla mnie Nowa Zelandia była trochę za bardzo na północ. Trochę pozmieniałam i ponumerowałam, żeby łatwiej było nad tym panować..


Ziemia wyszła jakaś taka jajowata i dosyć duża, jak na moje twory, ale nie wiedziałam jak ją proporcjonalnie zmniejszyć. Może jeszcze kiedyś spróbuję sama sobie narysować Świat. Poza tym Antarktyda wyszła chyba trochę za mała. Następnym razem poszerzyłabym ją o jeszcze trzy rządki co najmniej. Teraz powiększyłam ją wyszywając.


Mi od świąt jest jej nowym właścicielem.

twór: kula ziemska
rok powstania: listopad/grudzień 2015
miejsce zamieszkania: z Mi
schemat: o tam

2 komentarze:

  1. Napisz do mnie na facebook'a- dam Ci fajny schemat kuli ziemskiej :)www.facebook.com/ViolettaKrygierBlog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń