27 kwietnia 2016

stopki do maszyny 2

Kolejna porcja stopek sprezentowanych mi przez Mi na urodziny. Nie od razu wiedziałam do czego one służą, a że wszystkie zostały kupione za granicą musiałam sama to rozszyfrować.
Cześć pierwsza o stopkach jest tu.
 


- stopka do ściegu satynowego/ satyny - naczytałam się jaka jest fajna i długo chciałam ją sobie kupić. Przy ściegu satynowym, czyli gęstym zygzaku (np. podczas cerowania), nic się nie naciąga i nie marszczy, jak to bywa przy zwykłej stopce. Od spodu ma rowek przez całą długość przez co przydała mi się do przyszywania fiszbin, które akurat się tam mieściły. Myślę, że sprawdzi się przy ściegach ozdobnych, haftach albo przy naszywaniu aplikacji, do których używany jest zygzak. Nie dość, że ona jest stworzona do zygzaków to jeszcze jest przezroczysta, więc dokładnie widać gdzie się szyje. Brakowało mi tego w innych stopkach.


- stopka do marszczenia - wystarczy po prostu podłożyć pod nią tkaninę, a ona ją równomiernie marszczy. Niestety nie da się precyzyjnie regulować stopnia zmarszczenia. Zmiana naprężenia górnej nitki to umożliwia, ale to metoda trochę na oko. Jeśli komuś nie zależy na aptekarskiej dokładności to bardzo ułatwia sprawę,



- stopka do szczypanek, wszywania kordu i cienkich wypustek - pierwszy raz widziałam taką stopkę. O ile wszywanie sznurków i kordu wydaje się być intuicyjne - po prostu rowki prowadzą je równo po tkaninie, to nie mogłam zrozumieć jak robić nią szczypanki. Okazało się, że potrzebna jest do tego podwójna igła. Jej rozstaw powinien być dosyć wąski i mniej więcej odpowiadać rozstawowi rowków. Poza tym ustawia się większe niż zwykle naprężenie górnej nitki. I już. A jeśli zależy nam na bardzo wystającej wypustce to podkładamy pod tkaninę cienki sznurek. Z tego co zauważyłam, występują stopki z większą lub mniejszą ilością rowków, a co za tym idzie rowki są szersze lub węższe. Myślę, że do cienkich tkanin sprawdzą się te wąskie, a do grubszych - szersze rowki.


- stopka do wszywania tasiemek - tutaj musiałam zgadywać do czego służy. Jej budowa wskazuje na to, że przystosowana jest do naszywana tasiemek lub sznurków. Od góry stopki, w otwór w plastikowej części należy wsunąć tasiemkę i poprowadzić ją pod metalowym otworem. W ten sposób tasiemka jest prowadzona równo i na pewno się nie przesunie.


- stopka nie wiadomo do czego - na koniec stopka, której przeznaczenia nie zgadłam. Szukałam, ale nie mogłam znaleźć. Mogę się tylko domyślać, że służy do naszywania albo wyszywania czegoś i dla lepszej widoczności jest tak mało zabudowana.

I to tyle ze stopek, ale nie koniec prezentów. Otóż dostałam jeszcze lamowniki! W dwóch rozmiarach. Nienawidzę zaprasowywać brzegów i zawsze krzywo mi to wychodzi. Teraz już nie muszę się o to martwić. Po prostu wsuwa się w niego tkaninę krojoną ze skosu i zaprasowuje wysuwającą się zagiętą lamówkę. Myślę, że częściej będę korzystać z tego 12 milimetrowego, ale dobrze mieć inne możliwości.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz