9 lipca 2016

zerżnięte przeróbki

Od dawna brakowało mi uniwersalnej sukienki, w której bym się dobrze czuła. Uszyłam już kilka dzianinowych kiecek, ale z każdą było coś nie tak i nie czułam się w nich tak swobodnie jak powinnam.



Poza tym brakowało mi dobrego wykroju. Jednak nie mam odwagi brać się za konstrukcję dzianin bez dobrych podręczników do tego. A wykroje z papavero, które wypróbowałam do tej pory miały za wąskie rękawy. I tak się nosiłam z zamiarem uszycia sobie kiedyś miłej kiecki, aż zobaczyłam u Liliany właśnie taką jak chciałam. No i bezczelnie zerżnęłam. Mam nadzieję, że się nie pogniewa.


Walała mi się po szafie nie do końca przeznaczona na coś dzianina, więc miałam z czego szyć.
Wykrój musiałam najpierw zestopniować, bom kurdupel. Jakby ktoś chciał wiedzieć co i jak, to tu, tu i tu ma wszystko wyjaśnione. A potem tak jak u Liliany, góra z wykroju dół z półkola. Wyjątkowo rękawy trochę zwężałam. Dekolt i rękawy wykończyłam lamówką ciętą ze skosu z tej samej dzianiny. Do wykończenia dołu po raz pierwszy w życiu użyłam podwójnej igły. Całkiem fajna sprawa, ale niestety miałam tylko igłę z małym rozstawem.
Szybko mi się szyła. Przeróbki i szycie zajęły mi jeden dzień. Wykończenie pół następnego, a przy tym remontowałam pokój, więc to naprawdę nie był trudny wykrój.


8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Dzięki za polecanie wykroju i pomysł na przeróbkę :)

      Usuń
  2. Bardzo mi się podoba.Fajnie wyglądasz w tym fasonie.brawo Ty;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszła ci sukienka na różne okazje, tylko dobrać dodatki i gotowe. Bardzo ładnie się prezentuje i widać, że stopniowanie odzieży sprawdza się. Gratulacje. A Liliana wiele rzeczy przetestowała na sobie, warto brać z niej przykład.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo świetna, klasyczna sukienka, którą możesz założyć wszędzie ;) Masz talent! Szanuję takich utalentowanych ludzi. Również dużo szyję przerabiam i bardzo mnie to relaksuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, świetnie wyszło. Zdolna z Ciebie, młoda kobieta ;) Fajnie, że ktoś jeszcze zajmuje się takimi przeróbkami, a nie wszystko kupuje ;)

    OdpowiedzUsuń